21 60 18 18Telefontid 08:00-17:00
TopBar_StoresTitleTopBar_StoresSubTitle
Sammenlign (0)
    0
    0 kr

    Ved å fortsette å bruke nettsiden uten å endre dine browserinnstillinger godkjenner du att vi bruker cookies. Les mer her.

    Når du bruker nettsiden og våre tjenester kommer vi også til å behandle dine personopplysninger i samsvar med vår personvernpolicy.

    Levering

    Frakt
    Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Våre hjemleveringer skjer på dagtid mellom 08:00-16:00 om ingenting annet er angitt. Vi samarbeider med samtlige større speditører og sammen med dem sørger vi for at varene kommer hjem til deg.

    Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

    Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

    Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

    Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

    Meld skaden til vår kundeservice på tlf 21 60 18 18 eller på e-post kundeservice@bygghjemme.no.

    Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

    Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. Noen unntak der fraktkostnaden opplyses i etterkant finnes, se avsnitt nedenfor vedrørende "Levering til øyer" og "Vanskelig håndterbare produkter".

     

    Levering til øyer
    Ved levering til øyer uten bro/veiforbindelse avtales leveringen spesielt med tanke på pris, leveringstidspunkt og transportmetode. Vi leverer da til en fast adresse på fastlandet. Kunden må da ta imot leveringen på fastlandet og deretter selv besørge videretransport. Vennligst oppgi om du ønsker levering til øy allerede ved bestillingstidspunktet da visse varer krever spesialemballasje. Dette kan vi hjelpe til med, normalt mot et kostnadstillegg.

     
    Vanskelig håndterbare produkter
    Noen produkter krever ekstern hjelp til lossing. Eksempel på dette er belegningsstein og plate produkter. Bygghjemme.no reserverer seg retten til ved disse tilfellene å debitere kunden de ekstra kostnadene som oppstår ved lossing. Dette faktureres i etterskudd. Det er viktig at du som kunde planlegger mottakelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående fraktkostnad, vennligst kontakt kundeservice på 21 60 18 18 eller på e-post: kundeservice@bygghjemme.no.

    Endring av leveringsadresse
    Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

     

    Våre leveringsalternativer

    Hjemlevering
    Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

    Levering til utleveringssted
    Produktene leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får en melding når varen er fremme sammen med et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen. På produkter som ikke hentes påløper det ett gebyr på kr 250,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.
     
    Utenfor Norge
    Bygghjemme.no leverer kun produkter til fastlands-Norge.
    For levering til øvrige nordiske land, besøk våre lokale sider:
    Sverige: www.bygghemma.se, Danmark: www.byghjemme.dk, Finland: www.taloon.com.

     

    Leveringsforsinkelser

    Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Avhengig av forsinkelsens lengde har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres på kundens bestilling. I så fall må forsinkelsen være av betydelig art.
     
    Bygghjemme.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

     

    Transportskader

    Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

    Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

    Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

    Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

    Meld skaden til vår kundeservice på tlf 21 60 18 18 eller på e-post kundeservice@bygghjemme.no.

    Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

     

    Delt ordre

    Ved bestilling av forskjellige varemerker vil ordren deles opp i flere leveringer siden leverandørene sender direkte.

    Ved spørsmål om delt ordre vennligst kontakt vår kundeservice på tlf. 21 60 18 18 eller e-post: kundeservice@bygghjemme.no.

     

    Ikke mottatt/hentet ordre

    Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Det påløper også ett gebyr på kr 500,00 ved hjemlevering og 250,00 ved utleveringssted. NB! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

     

    Leveringstid

    En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 2 dager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å sendes fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår kundeservice på 21 60 18 18 eller kundeservice@bygghjemme.no.
     
    Leveringstiden vil variere på bakgrunn av sesong og valg av vare. De produkter som ikke er lagerførte må produseres og bestilles fra fabrikk. Disse produktene har oftest en lengre leveringstid som kan være på ca. 8-10 uker. Skulle leveringstiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt annullere din bestilling. Kontakt kundeservice så hurtig som mulig og senest 24 timer etter du mottatt din leveringsbeskjed om du ønsker å endre/avbestille.

    OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt kan ikke endre status og kan dermed ikke avbestilles.