Levering

Frakt
Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Våre hjemleveringer skjer på dagtid mellom 08:00-16:00 om ingenting annet er angitt. Vi samarbeider med samtlige større speditører og sammen med dem ser vi til at varene kommer hjem til deg.


Ved mottak skal varene inspiseres nøye av mottageren før det kvitteres for mottagelse. Om det finnes synlige skader på emballasjen eller varen ved mottagelse skal dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Skjulte skader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må det åpnes og kontrolleres. (NB! Parkett / laminat skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye) Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. Noen unntak der fraktkostnaden opplyses i etterkant finnes, se avsnitt nedenfor vedrørende "Levering til øyer" og "Vanskelig håndterbare produkter".

Levering til øyer
Ved levering til øyer uten broforbindelse avtales leveringen spesielt med tanke på pris, leveringstidspunkt og transportmetode. Ved ønske om levering til skjærgårdsøyer leverer vi til en fast adresse på fastlandet. Kunden må da ta imot leveringen på fastlandet og deretter selv besørge videre transport til øya. Vennligst oppgi om du ønsker direktelevering til øy allerede ved bestillingstidspunktet da visse varer krever spesialemballasje, dette kan vi hjelpe til med, men normalt mot et kostnadstillegg.

 
Vanskelig håndterbare produkter
Noen produkter krever hjelp av f.eks. hjullaster ved lossing. Eksempel på den slags varer er belegningsstein og plate produkter. Bygghjemme.no reserverer seg retten til å, ved disse tilfellene, debitere kunden ekstra kostnader som oppstår ved lossing. Dette faktureres i etterskudd. Det er viktig at du som kunde planlegger mottagelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående fraktkostnad, vennligst kontakt kundeservice på 21 60 18 18 eller via kundeservice@bygghjemme.no.

Endring av leveringsadresse
Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Derfor er det ekstra viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

 

Våre leveringsalternativer

 

Hjemlevering
Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken.

Levering til utleveringssted
Noen produkter leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får da en melding når varen er fremme og du får et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen.
 
Utenfor Norge
Bygghjemme.no leverer kun ordre til Norge.
For levering til øvrige nordiske land, besøk våre lokale sider:
Sverige: www.bygghemma.se, Danmark: www.byghjemme.dk, Finland: www.taloon.com.

 

Leveringsforsinkelser

 

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan f.eks. være når en leverandør ikke lever opp til sine forpliktelser mot oss. Skulle en forsinkelse oppstå har kunden rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres etter kundens bestilling. I så fall må forsinkelsen være av betydelig art.
 
Bygghjemme.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Bestill ikke håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt rett produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

 

Transportrisiko

 

Alle skader som kan oppstå under transporten hjem til deg står bygghjemme.no for. Om du ved mottagelse mot formodning skulle oppdage at forsendelsen har transportskader, enten på produktet eller på emballasjen, ber vi deg allerede der melde dette til speditøren ved å notere skaden på fraktseddelen før du kvitterer.
 
Meld så skaden til vår kundeservice-avdeling så vi kan hjelpe deg så godt som mulig med reklamasjonen. Det samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages på forsendelsen. Vi ber deg gjøre skadebeskjeden til oss senest innen 3 arbeidsdager fra du har mottatt leveringen. Det er derfor viktig at du pakker opp og inspiserer dine produkter nøye etter du har mottatt disse.
 
Om skade har oppstått skal du ikke bruke produktet, men skal omgående kontakte vår kundeservice på 21 60 18 18 eller via kundeservice@bygghjemme.no. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så skaden skal kunne besiktiges ved behandling av saken. Avhengig av skadens omfang så byttes enten produktet eller så sendes det en reparatør hjem til deg for å fikse feilen.

 

Delt ordre

Ved større bestillinger kan det skje at ordren deles opp i flere leveringer. Dette skjer spesielt når ordren inneholder varer fra forskjellige produsenter. Ved spørsmål om delt levering vennligst kontakt vår kundeservice på 21 60 18 18 eller via kundeservice@bygghjemme.no.

 

Ikke mottatt/hentet ordre

 

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for de kostnader som oppstår. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Du debiteres returkostnader for respektive produktgrupper som går i retur.

 

Leveringstid

En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 2 arbeidsdager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår ordreavdeling på 21 60 18 18 eller ordre@bygghjemme.no.
 
Leveringstiden kan variere på bakgrunn av sesong og valg av vare. De produkter som ikke er lagerførte må bestilles fra fabrikk og disse produkter har oftest en lengre leveringstid, som i visse tilfeller ligger på ca. 8-10 uker. Skulle leveringstiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt annullere din bestilling. Kontakt kundeservice senest to dager etter du har lagt inn din bestilling om du ønsker å endre status på din bestilling. OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt etter din bestilling kan ikke endre status og går dermed ikke å avbestille.